פסקת התגברות, עכשיו! \\ איתי גדסי

איתי גדסי 1 Comment on פסקת התגברות, עכשיו! \\ איתי גדסי

הפרשן הפוליטי של 'קול חי' איתי גדסי, קרא בפתח המהדורה המרכזית לחברי הכנסת החרדים שלא לוותר ולא לתת לראש הממשלה המיועד למסמס את חקיקת פסקת ההתגברות ושאר נושאי הליבה. "שני מיליון ומאתיים אלף איש הצביעו בדיוק על זה"

צילום: באדיבות המצולם
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

את המהדורה היום אנחנו פותחים עם דיווחים על רצונו של ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו להקים ממשלה בהקדם האפשרי ולדחות את חתימת ההסכמים הקואליציוניים עם הגוש הדתי והחרדים.

נתניהו מעוניין לדחות בכמה שניתן את החתימה על קווי היסוד של הממשלה הבאה כדי להותיר פתח לבני גנץ ואחרים להצטרף לממשלה לפני שייקבע את קווי היסוד שלה. לכן דרש מהנציגים החרדים, קודם נעיף את לפיד ונשביע ממשלה ורק לאחר מכן נכתוב את ההסכמים הקואליציוניים. כלומר, אחרי הרכבת הממשלה תתחילו לאיים בהפלת הממשלה ואני אמרח את הזמן.

במקום לכנס מסיבת עיתונאים יחד עם ראשי גוש הימין ולבשר לציבור שיצא בהמוניו והצביע שבחודש הקרוב תצביע הכנסת על פסקת התגברות שתפתור אותנו אחת ולתמיד מבג"ץ שפוסל פעם אחר פעם את חוקי הגיוס שחוקקה הכנסת. מעדיפים להשתעשע בחלוקת התיקים.

תוצאות הבחירות מעידות שרוב הציבור בישראל מעדיף ממשלה שתמשול, מדינה יהודית עם צביון יהודי בפרהסיה. מדינה עם נישואין על פי ההלכה, ושמירת הסטטוס קוו שנקרע פעם אחר פעם בפסיקות בגץ שמעקרות מתוכן את הכרזת המדינה כמדינה יהודית.

נציגי הציבור החרדי צריכים להודיע היום, בדיוק כמו שהודיעו לפני הבחירות כי פסקת ההתגברות היא קו אדום. כמובן לצד חוק הגיור, הכותל, ואפילו הכנסת חמץ לבתי חולים בפסח או ההפרדה באקדמיה. גם אלו חוקים שהתחדשו על ידי בגץ.

כן, גפני שהתחייב ערב הבחירות לא לשבת בממשלה שלא תשווה את שכר המורים החרדים לזה של המגזר הכללי, לא צריך להיכנס לממשלה בלי שנתניהו יחתום על כך.

דרעי שהתחייב שלא להיכנס לממשלה שלא תבטל את חוקי החד פעמי והשתייה המתוקה צריך להתעקש להכניס את הכל בהסכמים הקואליציוניים. וכן גם נתניהו שהתחייב לחסידות בעלזא שתוכל לקבל תקציבים למוסדותיה בלי לימודי ליבה.

ומה עם מצוקת הדיור? אחרי ביטול העיר החרדית שפיר על ידי הממשלה הקודמת, מתבקש שבישיבתה הראשונה תבטל הממשלה את ההחלטה המחפירה. ושמצוקת הדיור תהיה בראש סדר העדיפויות הגשמי.

כל עוד לא תהיה פסקת התגברות, לנתניהו יהיה קל להבטיח לחרדים עולם ומלואו מתוך ידיעה שבגץ יפסול כל חוק עם רקע דתי.

ושלא תטעו, פסקת ההתגברות היא לא ביטוח ליישום ההסכם הקואליציוני. לא כל מה שכתוב בהסכמים הקואליציוניים התקיים, אפילו לא חצי. אבל לפחות יש הסכם חתום. נושאים לדרוש מהממשלה לקיים.

אז נציגי הציבור היקרים, אחרי האופוריה וחגיגות הניצחון, אל תתנו להם לבלבל אתכם, שני מיליון ומאתיים אלף איש הצביעו בדיוק על זה. פסקת התגברות, וחתימת הסכמים קואליציוניים ברורים עוד לפני הקמת הממשלה.

אם זה לא יקרה וייחתם לפני הקמת הממשלה, אזי, במשך קדנציה שלמה התקשורת תחבוט ללא רחם בנתניהו ובשותפיו החרדים פעם אחר פעם, בכל פעם שמישהו מ"השותפים הטבעיים" ידרוש דבר מה או יזכיר לנתניהו כי צריך לחתום על ההסכמים הקואליציוניים, מיד תקום זעקת הסחטנות מהתקשורת, ומאנשי השמאל.



1 תגובות

מיין תגובות